Hoe bereik je Japanse reizigers met jouw reisbureau?
Table of Contents
Waarom zouden reisbureaus Japanse reizigers moeten aantrekken?
Volgens het onderzoek van GlobalCard (Global Destination Cities Index: Origins) van Mastercard, behoort Japan tot de top 10 van provincies die het meeste tourisme produceren voor andere provincies. De top 10 provincies, waaronder de VS en China, vertegenwoordigen ongeveer 50% van alle toeristen wereldwijd en ook 50% van de uitgaven op de bestemmingen. Volgens JTB Tourism Reseach & Consulting Co. reisden in 2019 meer dan 20 miljoen Japanse toeristen naar het buitenland. Volgens onderzoek van JATA uit 2019 spendeerden Japanse toeristen in 2016 ongeveer 30 biljoen yen (equivalent van 255 miljard euro tegen de huidige wisselkoers van april 2020) en is de verhouding tussen overzeese reizigers en de bevolking in 2017 nog steeds ongeveer 15%, dat wil dus zeggen dat 85% van de Japanse reizigers nog niet naar het buitenland is geweest. Desalniettemin zijn er genoeg redenen om Japanse toeristen en potentiële klanten te bereiken.
Op welke demografie van Japanse reizigers moeten reisbureaus zich richten?
Japanse volwassen reizigers variëren in demografie en geslacht. Het grootste blok Japanse reizigers (29%, 25,5 miljoen mensen) is 35 tot 49 jaar oud. Dan is er de 18 tot 24 jaar oude online vakantiereiziger (14% van de markt) die bestaat uit 11,8 miljoen mogelijke reizigers en de 7,6 miljoen online vakantiegangers van 65 jaar en ouder. Om Japanse vakantiegangers te bereiken, hebben reisbureaus campagnes op maat nodig die de hele volwassen bevolking omvatten.
Wanneer kunnen reisbureaus Japanse reizigers het beste targeten?
Bekijk nu de maandelijkse boekingscijfers van internationale vluchten vanuit Japan. Maart heeft de hoogste boekings-aantallen en april heeft het laagste aantal met slechts 1/3 van maart. Dit komt doordat het fiscale jaar in Japan begint op 1 april en bedrijven en scholen in het nieuwe fiscale jaar beginnen. Maanden met lager dan gemiddelde boekingen zijn januari, februari, april, mei en juni. Dit betekent niet dat reisbureaus in het laagseizoen moeten wachten met het lanceren van campagnes. Rekening houdend met deze rustige maanden, is het raadzaam campagnes van 1,5 tot 2 maanden voorafgaand aan het hoogseizoen te starten.